Volejte 777 147 599 nebo nám napište na jsfan@jsfan.cz
Uvědomujeme si, že při výuce cizího jazyka nejde jen o to naučit se gramatiku, ale především o získání schopnosti porozumět a domluvit se. Proto se v našich skupinových kurzech pro starší děti (zhruba od 5.třídy ZŠ) nebo pokročilejších skupinkách mladších dětí, střídají český a zahraniční lektor. Český lektor má za úkol dětem vysvětlit gramatiku a nadrilovat větné konstrukce. Úkolem zahraničního lektora je děti skrz řízená konverzační cvičení rozmluvit.
Starším žákům, kteří chtějí své konverzační schopnosti pilovat ještě intenzivněji, nabízíme kromě standardních kurzů i speciální konverzační hodiny angličtiny s rodilým mluvčím. V těchto hodinách se děti setkávají výhradně s rodilým mluvčím, který nehovoří česky. Jejich motivace mluvit výlučně anglicky tedy stoupá. Všichni naši zahraniční lektoři jsou pečlivě vybíráni tak, aby zvládali výuku dětí, a to i těch, pro které ještě angličtina představuje příslovečnou španělskou vesnici.
Chcete, aby mělo Vaše dítě před sebou jasný cíl a nechodilo na angličtinu "jen tak"? Pak nabízíme některý z našich přípravných kurzů k jazykovým zkouškám Cambridge English YLE nebo Cambridge English ESOL. Děti rádi připravíme také na další typy zkoušek, jako jsou přijímačky nebo maturita.
Máte-li doma předškoláka a chcete, aby byl jeho kontakt s angličtinou co nejintenzivnější, přihlašte ho na náš dopolední klubík s angličtinou. Děti se v malé skupině po celé jedno dopoledne v týdnu, pod profesionálním vedením lektorky, učí komunikovat v angličtině při běžných živnostních situacích. Hrají si, zpívají, vyrábějí, soutěží.. Program probíhá téměř výlučně v angličtině. Lektorka ale hovoří česky, díky čemuž je možné začlenění i naprostých začátečníků.
Nakonec si na své u nás nicméně přijdou i ti, kteří ve škole nezvládají a potřebují doučování školní angličtiny nebo ti, kteří potřebují libovolnou formu individuálních lekcí. Pokud si z nabídky nevyberete, nabízíme možnost "ušití" kurzu na míru v rámci programu KAMARÁDI.
Výuka cizího jazyka, stejně jako čehokoli jiného, může být efektivní jen tehdy, má-li lektor na každého studenta dostatek času a má-li student dostatek prostoru k vyjádření. Proto naše vyučování probíhá výhradně v malých skupinkách o kapacitě 4-8 studentů. Standardní výuka přitom probíhá 1x týdně a trvá 90 minut. Výjimku tvoří kurzy pro předškoláky, která je na základě našich zkušeností zkrácena na 60 minut. Na základě dohody lze přitom frekvenci lekcí angličtiny pro děti a čas kurzu upravit dle Vašich požadavků.
Naším cílem je, aby se děti naučily cizí jazyk, aktivně ho používaly, a zároveň, aby je práce bavila. Velkou inspirací nám v naší práci je Jan Amos Komenský a jeho principy "školy hrou". Na základě propojení některých jeho myšlenek, které byly ve své době vskutku revoluční, a nejmodernějších psycholinglivstických a pedagogických poznatků z oblasti vzdělávání dítěte, jsme sestavili několik základních principů, kterých se v našich kurzech striktně držíme.
Dovolte nám je uvést krásným citátem, pocházejícím právě od Jana Amose Komenského, který se stal naší mantrou.
„Vše ať se děje přirozeně, násilí ať se vzdálí ze všeho, co se děje.“
Škola hrou. V naší jazykové škole se držíme zásady, že učení má být zábava. Jinak totiž k ničemu nevede. Je nutné si uvědomit, že děti, zejména ty malé, nejsou pouhými "zmenšeninami" nás dospělých. Děti uvažují jinak a "jejich svět" je jiný, než ten "náš". A proto i způsob výuky musí být jiný, než u dospělých nebo teenagerů. Učení pro děti musí být zaměnitelné se hrou a zábavou. A toho se v naší škole držíme. K výuce využíváme celou řadu edukativních her, obrázkových karet, písniček, videí, příběhů a dalších pomůcek. Výuka předškolních a mladších školních dětí u nás neprobíhá výlučně od stolu, jak tomu bývá například ve škole. S postupujícím věkem a úrovní se podíl samotných her ve výuce snižuje, interaktivní charakter výuky však zůstává.
TPR aktivity (Total Physical Response). Usilujeme o to, aby se děti jazyk učily pro ně tou nejpřirozenější metodou - pomocí prožitků a svých smyslů. Prostřednictvím pohybových aktivit, možnosti věci vidět, osahat si je a vyzkoušet si je na vlastní kůži dětem zprostředkováváme zcela autentickou formu učení. A co to v praxi znamená? Například to, že děti neučíme, že "židle se řekne chair", ale za využití hry "Simon says", při níž dětem několikrát zopakujeme pokyn "touch the chair" nebo "sit down on your chair", čímž jim tento výraz vštípíme. Díky tomu se dítě rychle, jednoduše a bez zbytečného biflování naučí, že a) židle je chair, b) touch znamená "dotknout se něčeho" a c) "sit down" znamená sednout si. Situaci si navíc samo intenzivně prožilo, což zvyšuje pravděpodobnost, že výrazy už nikdy nezapomene.
Děti předškolního a mladšího školního věku se nacházejí v jedinečném životním období, které umožňuje studium jazyka zcela přirozenou a nenásilnou formou. Dítě je v tomto životním období schopno vstřebávat cizí řeč stejným způsobem, jako řeč mateřskou. Jak naznačují studie současných psycholingvistů, v pozdějším věku se tato schopnost pozvolna vytrácí a ze studia cizí řeči se stává složitější proces.
Tím, že si dítě v raném věku vytvoří základy druhého jazykového centra, se mu otevírá cesta k jednoduššímu studiu jazyků v budoucnu. Následné nabalování dalších a dalších znalostí angličtiny pro něj bude mnohonásobně snazší, než pro děti, kterým se této výhody nedostalo. Dítě navíc získává pozitivní vztah ke studiu jazyků obecně a je pravděpodobné, že se v budoucnu bude věnovat studiu dalších řečí.